Laat je merk tot leven komen

Laat jouw unieke DNA shinen

Het is tijd om jouw IT-organisatie écht voor zich te laten spreken. Niet alleen door te doen waar je goed in bent, maar ook door dat te laten zien. Je unieke DNA is als het ware het ontwerp voor je bestaan. Want stel je voor dat jouw IT-organisatie een persoonlijkheid had. Hoe zou die er dan uitzien? De kracht van je merk zit in de manier waarop je dat communiceert. Met effectieve branding onderscheid jij je van de concurrentie. Branding omvat meer dan een huisstijl, logo-ontwerp en slogan. Het is de essentie van je bedrijf definiëren en bepalen welk gevoel klanten bij jouw IT-organisatie moeten hebben.

Onze branding expertise

1 KERNWAARDEN

De beste merken zijn de organisaties die op authentiek niveau met hun klanten communiceren. Kernwaarden bieden hierin een basis en geven richting aan alles wat organisaties doen. Hierdoor weten klanten wat ze kunnen verwachten, waardoor ze vaker terug zullen komen.

Elk bedrijf heeft een eigen, unieke identiteit. Dat kan gaan over de dienstverlening, de bedrijfscultuur, de visie of zelfs de manier van communiceren. Jouw kernwaarden laten zien wie jij als IT-organisatie bent. En dat maakt je interessanter voor potentiële klanten. Zakendoen met een bedrijf dat duidelijke kernwaarden heeft, zorgt voor een prettigere samenwerking. Het is namelijk fijn om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Door middel van een Brand Exploring sessie, waarin we met kleuren, geuren, woorden en beelden definiëren wat jouw kernwaarden zijn, halen we dat naar boven.

2 WHY, HOW, WHAT

Als je wilt dat mensen een hoge mate van betrokkenheid bij je IT-bedrijf ervaren, is het belangrijk dat ze het gevoel hebben dat er gedeelde normen en waarden zijn. Het gaat namelijk niet alleen om ‘wat’ je doet, maar ook ‘waarom’. Dit zal helpen bij het stimuleren van klantenloyaliteit.

Wij geloven dat iedere organisatie onderscheidende elementen heeft. We helpen jou in kaart te brengen wat jouw visie, missie, doelstellingen en marktpositionering is.

3 HUISSTIJLONTWIKKELING

Een sterk merk met een uitgesproken huisstijl laat jouw IT-bedrijf opvallen in een branche waar de concurrentie zwaar kan zijn. De reden hiervoor is dat mensen jouw bedrijf zo gemakkelijk zullen herkennen – zeker als het vanaf het begin goed is opgezet.

Door een uitsproken huisstijl zal men in een enkele oogopslag weten met wat voor soort bedrijf ze te maken hebben. De keuze van de kleuren, het logo en de look-and-feel van jouw IT-organisatie roepen bepaalde associaties op en kunnen jouw bedrijf een instant reputatie geven.

4 BRANDBOOK

Oké, dus de identiteit van je IT-bedrijf en de manier waarop je dit visueel wilt presenteren zijn helder. Hoe zorg je er vervolgens voor dat zowel intern als extern dat wordt gecommuniceerd? Niet alleen qua stijl, maar ook in de bedrijfscultuur?

Een brandbook is een krachtige manier om mee samen te vatten waar jouw IT-organisatie voor staat. Het moet zo zijn ontworpen dat het beknopt weergeeft wie je bent als bedrijf, terwijl het ook de unieke verkoopargumenten benadrukt. Een brandbook wordt gebruikt als richtlijn voor alle toekomstige communicatie en zorgt voor consistentie in het maken van marketingmateriaal.

5 STORYTELLING

De kracht van storytelling is onmiskenbaar. Het heeft het vermogen om publiek te boeien en te betrekken, omdat het zowel kennis als verbinding overbrengt. Het hart en de ziel van jouw IT-organisatie worden ermee doorvertaald in een boodschap die op emotioneel niveau contact maakt met jouw doelgroep, waardoor zij op hun beurt loyale klanten worden.

Storytelling maakt jouw IT-organisatie niet alleen gedenkwaardig, maar helpt ook om vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten doordat het oprecht en persoonlijk aanvoelt.