Vergroot kansen met een innovatieve marketingstrategie

Voeg als IT-bedrijf waarde toe voor je doelgroep

Wij achterhalen wat de marketingbehoeften zijn en ontwikkelen strategieën die passen bij jouw unieke DNA. We kijken naar jouw eigen kennis, kunde en kracht om zo kwalitatieve informatie met jouw doelgroep te kunnen delen. Op deze manier blijven potentiële klanten in contact met jouw IT-organisatie gedurende hun aankoopreis, omdat je daadwerkelijk iets toevoegt. Wij creëren thought leadership, organische zichtbaarheid en sociale reikwijdte voor jouw IT-bedrijf.

Onze strategie expertise

1 Marketing automation

Met marketing automation haal je het meeste uit de tijd en marketingmiddelen van jouw IT-bedrijf. Dankzij software die automatisch marketingacties uitvoert, kan je er zeker van zijn dat de juiste content, op het juiste moment aan de juiste doelgroep wordt geleverd.

Met behulp van marketing automation tool HubSpot bieden wij consistente en gepersonaliseerde content aan, aan jouw prospects en leads. Het hebben van een goed ontworpen b2b-sales funnel zorgt voor een soepele ervaring in elke fase van de klantreis en leidt hen op de juiste manier naar de uiteindelijke verkoop.

2 Buyer persona ontwikkeling

De beste manier om jouw klanten te begrijpen, is door buyer persona’s te creëren. Buyer persona’s zijn semi-fictieve profielen van jouw ideale klanten op basis van gegevens en onderzoek. Dit maakt het voor jou gemakkelijker om je content en diensten af te stemmen op de specifieke behoeften, gedragingen en zorgen van jouw doelgroep.

Het is moeilijk om een product of dienst te verkopen als je niet weet op wie je je moet richten. Door een buyer persona te ontwikkelen, bieden we jou diepgaande kennis in jouw ideale klantprofielen, waar jij ze kan vinden en wat ze wensen in producten en diensten. Zo kan jij meer deals sluiten.

3 Waardepropositie

Een waardepropositie is veel meer dan een beschrijving van je producten of diensten. Het is een belofte. Het vertelt klanten waarom ze jouw oplossing moeten verkiezen boven die van je concurrent. Dit doen we door de unieke waarde te benadrukken die alleen jij kan bieden.

Wij identificeren onderscheidende factoren en creëren een effectieve waardepropositie. Hierdoor krijg jij inzicht in hoe klanten zakelijke uitdagingen kunnen overwinnen met jouw oplossing. Dit vormt vervolgens de basis voor al je inspanningen op het gebied van verkoop, marketing en productontwikkeling.

4 Contentstrategie

Het bepalen van de strategie is het belangrijkste aspect van elke IT-marketingcampagne. Het biedt inzicht in de behoeften, wensen en problemen van jouw doelgroep, wat uiteindelijk zal leiden tot meer conversies voor jouw IT-bedrijf.

Succesvolle strategieën komen alleen voort uit het volledig begrijpen van jouw doelgroep. Daarom werken we nauw samen om een goed beeld te krijgen van wie zij zijn en wat hen drijft. Op basis daarvan maken we boeiende en relevante content die zowel origineel als spot on is voor een bepaalde branche of marktsegment.

5 Marketing & sales alignment

Marketing en sales zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Toch komt het in IT-organisaties vaak voor dat de sales- en marketingteams afzonderlijk functioneren. Zó vaak, dat we zelfs een boek hebben geschreven over deze moeizame relatie: ‘Marketing Sucks and Sales Too!’.

Onze strategieën en tools zorgen ervoor dat sales en marketing beter op elkaar worden afgestemd. Hierdoor heeft jouw IT-bedrijf meer inzicht in de behoeften van de klant; dit leidt tot meer efficiënte en betere resultaten.